Emotionaliteit versus Professionaliteit op de werkvloer

Alex Schulp

Yvon Harreman

Jaap de Knegt

Roderick Timmermans

Colin Mulders

Wendy Westerveld

In het kort:

  • Een driedaagse professionaliteitstraining die verder gaat dan klantgerichtheid.
  • Inzicht in gedragspatronen, drijfveren, interventies en groepsdynamica binnen een team.
  • Gemiddeld evaluatie cijfer: 8,7
  • Geschikt voor ieder team, op elk niveau binnen elke organisatie.


Een emotionele reactie is altijd een signaal van een behoefte

In de afgelopen jaren is gebleken dat veel van onze klanten behoefte hebben aan een professionaliteitstraining die verder gaat dan het standaard pakket. Wat maakt nu dat medewerkers op de werkvloer emotioneel reageren daar waar het juist van kwaliteit getuigt om professioneel en klantgericht te handelen? Irritaties, praten óver in plaats van mét collega's, boos worden of afspraken niet nakomen zijn een aantal sprekende voorbeelden die iedereen wel herkent echter waarvoor je niet wordt ingehuurd als professional. Wij hebben een unieke training ontwikkeld die een team of organisatie inzicht geeft in gedrag, drijfveren, mogelijkheden om te veranderen in houding en gedrag en het optimaal inzetten van een professionele grondhouding.

Willen jullie als team of als organisatie:

  • meer professionaliteit in de samenwerking creëren;
  • begrijpen wat maakt dat iemand emotioneel reageert en hoe je dit positief kunt beïnvloeden;
  • onbewuste gedragspatronen sneller leren herkennen en hier op anticiperen;
  • effectiever kunnen omgaan met weerstand in het team of bij klanten;
  • beter kunnen luisteren en communiceren;
  • effectieve en geweldloze communicatie toepassen in de samenwerking;
  • storingen eerder leren herkennen en deze kunnen oplossen.

Dan is deze training iets voor jullie!
In deze unieke training ga jij met jouw team of organisatie aan de slag met het krijgen van inzicht in de verschillende systemen van de mens en het effectiever leren omgaan met weerstand in jezelf en bij anderen. Ook leren jullie de groepsdynamica op de werkvloer te beïnvloeden, interventies te plegen op storingen, emotionaliteit te scheiden van professionaliteit en pro-actiever keuzes te maken. Naast de nodige persoonlijke bewustwording en inzichten gaan jullie ook aan de slag met diverse effectieve communicatie-, beïnvloedings- en coachtechnieken.

Het effect van deze training is dat deelnemers hun weerbaarheid vergroten en in staat zijn om professionaliteit boven emotionaliteit te plaatsen. Ze maken omstandigheden minder persoonlijk, maken effectiever verbinding met klanten en hun werkomgeving en zijn beter in staat om een gewenste conflicthantering en samenwerking vanuit een proactieve, professionele houding in te zetten. Daarnaast groeit het besef bij de deelnemers dat ze altijd een keuze hebben met betrekking tot hun eigen houding en gedrag en welke mogelijkheden binnen hun cirkel van invloed liggen. Ook nemen zij meer verantwoordelijkheid voor de eigen mate van zelfsturing en zelfmanagement.

Deze training kent een hoge waardering van onze klanten en wordt regelmatig ingezet ter ondersteuning van reorganisaties, cultuurverandertrajecten en naar aanleiding van ontwikkeltrajecten van het managementteam.

De trainingsdagen kunnen zowel incompany als op één van onze locaties plaatsvinden. Graag geven we je specifieke informatie.
Neem hiervoor contact met ons op, via info@inzicht.nl of bel 071 362 69 64.

Daphne Kunst

Programmamanager directieprogramma HRD/organisatie-ontwikkeling

Vanuit de gemeente Schiedam heb ik met Inzicht samengewerkt in twee interne opleidingstrajecten voor medewerkers en managers. In beide trajecten heb ik de docenten, Jasper en Desirée, en de trainingen ervaren als zeer effectief. Zij weten op korte termijn snel de vinger te leggen op knelpunten binnen samenwerking en communicatie. Het is hun duidelijke meerwaarde om deze knelpunten door te vertalen naar persoonlijke ontwikkelpunten van... Lees verder »

Louis van Dalen

Senior Servicedesk medewerker

Tijdens de training heb ik ervaren dat goed communiceren niet altijd even gemakkelijk is. De middelen die mij hiervoor geboden zijn tijdens deze cursus heb ik optimaal benut. Het leren niet bang te zijn om de confrontatie aan te gaan en het nee durven zeggen zijn belangrijke punten waar ik veel aan heb gehad in mijn functie. Ook jezelf kritisch bekijken is hier van belang. Je zult merken dat je ook karaktereigenschappen van je zelf tegen komt... Lees verder »

Cees Roos

Account manager

Na het volgen van de opleiding Professional Coach bij Inzicht, heb ik de leergang Emotionaliteit versus professionaliteit op de werkvloer gevolgd. Als er iemand is die in staat is om je uit te dagen om naar jezelf te kijken, dan is dat Jasper Vreugdenhil. Hij inspireert, confronteert en spiegelt jouw gedrag en je houding. Met de nodige zelfspot, humor en messcherpe analyses. Hij weet als geen ander je te raken. Ik heb er mijn voordeel mee gedaan... Lees verder »

Hilda Stergakis

Locatiemanager Woonzorgcentrum

De training van Inzicht was perfect toegesneden op de ontwikkelfase van ons team en de specifieke trainingsvraag. De trainers hebben een prettige "prikkelende" stijl van coachen, waardoor we als individu en als team gestimuleerd en uitgedaagd werden om uit onze comfortzone te stappen. De training van Inzicht heeft bijgedragen aan het realiseren van de organisatiedoelstellingen op het gebied van: inzicht en groei in het eigen... Lees verder »

Rob Koole

Hoofd Beheer

Binnen mijn organisatie was er behoefte aan een ‘nieuwe’ manier van leidinggeven. Alle leidinggevenden zijn daarom het traject ‘Coachend Leiderschap’ gestart bij Inzicht. Hierbij werd, naast een theoretische benadering met een aantal zeer bekende en een aantal minder bekende theorieën, juist gebruik gemaakt van de groep en de bijbehorende groepsdynamica. Inzicht was zeer goed in staat om een omgeving te creëren... Lees verder »

Frank-Jos Ars

Hoofd stafafdeling Onderwijs & Kwaliteit

Het scholingstraject heeft mij meer inzicht gegeven in wie ik ben en waar ik voor sta. Dit inzicht heeft bijgedragen aan een bewuster omgaan met o.a. grondhouding, weerstanden, pro-activiteit, geweldloos communiceren en het geven van feedback. Ja deze scholing was én is voor mij nog steeds van grote meerwaarde! Door de training “grondhouding en communicatie op de werkvloer” met daarbij teamcoaching heeft er werkelijk een... Lees verder »

Ronald Ultee

Accountmanager Evenementen

Tijdens de training heb ik ervaren, dat juist de persoonlijke ontwikkeling van belang is om professioneel te kunnen handelen. Meer inzicht krijgen in jezelf en anderen, om daar vervolgens bewust(er) mee om te (leren) gaan, is de winst die ik behaald heb. Wat mij in deze training aansprak was vooral de prima balans tussen theorie en de praktijk. Door de theorie in praktijksituaties te oefenen met mede cursisten wordt de theorie en de gedachte... Lees verder »

Gerard Kool

co-founder and CFO of senzº umbrellas

Jaren geleden kreeg ik voor het eerst een bril; er ging een wereld voor me open! Plotseling zag ik dingen die ik, zonder het te beseffen, nog nooit of al jaren niet gezien had. Inzicht heeft op onze organisatie een vergelijkbaar effect gehad. Plotseling werd voor mij en vele collega’s inzichtelijk hoe we als collega’s met elkaar omgaan, welke grondhouding we hebben en wat ons uniek maakt. Maar ook zaken die we als groep, of... Lees verder »

Eric van Hall

Eigenaar Mediaweb

Jasper heeft voor Mediaweb een maatwerk teamcoaching verzorgd van 5 dagdelen en een afrondingsgesprek met de directie. De coaching van Jasper was een grote steun in de rug tijdens ons veranderproces van een vakgericht 'vriendenclubje' naar een professionele, doel- en klantgerichte serviceorganisatie. De communicatie en samenwerking tussen de teamleden is sterk verbeterd. De inzichten in onze eigen en elkaars competenties en... Lees verder »

Barry Velders

Hoofd Productie

Binnen het managementteam van de afdeling productie verliep de onderlinge samenwerking niet goed. Er was sprake van onuitgesproken spanningen, zowel onder elkaar als naar mijzelf als manager. Wij wilden dit echt veranderen. Duidelijk was ons ook dat dit niet zonder hulp zou kunnen. Bureau Inzicht, in de persoon van Jasper Vreugdenhil, hadden we bereid gevonden dit proces te begeleiden. Jasper zijn manier van werken bleek direct en confronterend.... Lees verder »

Gert de Jong

Zorgmanager Psychogeriatrie

Daar waar anderen zich afvragen hoe een cultuur verander traject in gang gezet kan worden, weten medewerkers van Inzicht dat dit vanuit de medewerker/ persoon zelf plaats vindt. Door een weldoordachte en grootschalige aanpak die zich richt op die individuele medewerker, worden medewerkers in hun kracht gezet. Door vanuit deze grootschaligheid alle schakels te bedienen ontstaat er een kleinschaligheid waarin medewerkers zich gehoord en gezien... Lees verder »

Agata Szmidt-van Krieken

Senior participatiecoach

"Denken zonder ervaring is leeg, maar ervaring zonder denken is blind" (Immanuel Kant) De training is een indrukwekkende ervaring waar ik bewust verplicht ben gesteld om vanuit diverse invalshoeken te denken. Ik vergelijk het met een cadeau. Zoals de meeste mensen in het leven ervaren kunnen cadeaus diverse emoties oproepen. Lach, twijfel, agitatie, blijheid, tranen, opheldering, vrijheid... ik heb al deze emoties binnen deze... Lees verder »

Gert-Jan Haasnoot

Assistent Manager

Vakmanschap en passie zitten ontegenzeggelijk in de organisatie van Royal van Lent verweven en iedereen is trots op het uiteindelijke resultaat. Inzicht liet ons in de spiegel kijken en combineerde coaching en training op een zo transparant mogelijke wijze waarbij opviel dat het gehele team van Inzicht exact dezelfde visie uitdraagt en moeilijke vraagstukken op alle lagen in de organisatie zeker niet geschuwd werden. Op kundige wijze ... Lees verder »

Linda ten Dam

Manager P&O

Inzicht heeft voor onze organisatie een maatwerktraject ontwikkeld voor de implementatie van competentiemanagement. Dit traject bestond uit het beschrijven van competentiemanagement in de vorm van een competentiewoordenboek, maar veel belangrijker nog de implementatie hiervan binnen Het NIC en daarmee het sturen op verandering van houding en gedrag van zowel management als medewerkers. Inzicht heeft zich vooral met betrekking tot de... Lees verder »



Typ bovenstaande code over.