Emotionaliteit versus Professionaliteit op de werkvloer

Alex Schulp

Yvon Harreman

Jaap de Knegt

Roderick Timmermans

Colin Mulders

Wendy Westerveld

In het kort:

  • Een driedaagse professionaliteitstraining die verder gaat dan klantgerichtheid.
  • Inzicht in gedragspatronen, drijfveren, interventies en groepsdynamica binnen een team.
  • Gemiddeld evaluatie cijfer: 8,7
  • Geschikt voor ieder team, op elk niveau binnen elke organisatie.


Een emotionele reactie is altijd een signaal van een behoefte

In de afgelopen jaren is gebleken dat veel van onze klanten behoefte hebben aan een professionaliteitstraining die verder gaat dan het standaard pakket. Wat maakt nu dat medewerkers op de werkvloer emotioneel reageren daar waar het juist van kwaliteit getuigt om professioneel en klantgericht te handelen? Irritaties, praten óver in plaats van mét collega's, boos worden of afspraken niet nakomen zijn een aantal sprekende voorbeelden die iedereen wel herkent echter waarvoor je niet wordt ingehuurd als professional. Wij hebben een unieke training ontwikkeld die een team of organisatie inzicht geeft in gedrag, drijfveren, mogelijkheden om te veranderen in houding en gedrag en het optimaal inzetten van een professionele grondhouding.

Willen jullie als team of als organisatie:

  • meer professionaliteit in de samenwerking creëren;
  • begrijpen wat maakt dat iemand emotioneel reageert en hoe je dit positief kunt beïnvloeden;
  • onbewuste gedragspatronen sneller leren herkennen en hier op anticiperen;
  • effectiever kunnen omgaan met weerstand in het team of bij klanten;
  • beter kunnen luisteren en communiceren;
  • effectieve en geweldloze communicatie toepassen in de samenwerking;
  • storingen eerder leren herkennen en deze kunnen oplossen.

Dan is deze training iets voor jullie!
In deze unieke training ga jij met jouw team of organisatie aan de slag met het krijgen van inzicht in de verschillende systemen van de mens en het effectiever leren omgaan met weerstand in jezelf en bij anderen. Ook leren jullie de groepsdynamica op de werkvloer te beïnvloeden, interventies te plegen op storingen, emotionaliteit te scheiden van professionaliteit en pro-actiever keuzes te maken. Naast de nodige persoonlijke bewustwording en inzichten gaan jullie ook aan de slag met diverse effectieve communicatie-, beïnvloedings- en coachtechnieken.

Het effect van deze training is dat deelnemers hun weerbaarheid vergroten en in staat zijn om professionaliteit boven emotionaliteit te plaatsen. Ze maken omstandigheden minder persoonlijk, maken effectiever verbinding met klanten en hun werkomgeving en zijn beter in staat om een gewenste conflicthantering en samenwerking vanuit een proactieve, professionele houding in te zetten. Daarnaast groeit het besef bij de deelnemers dat ze altijd een keuze hebben met betrekking tot hun eigen houding en gedrag en welke mogelijkheden binnen hun cirkel van invloed liggen. Ook nemen zij meer verantwoordelijkheid voor de eigen mate van zelfsturing en zelfmanagement.

Deze training kent een hoge waardering van onze klanten en wordt regelmatig ingezet ter ondersteuning van reorganisaties, cultuurverandertrajecten en naar aanleiding van ontwikkeltrajecten van het managementteam.

De trainingsdagen kunnen zowel incompany als op één van onze locaties plaatsvinden. Graag geven we je specifieke informatie.
Neem hiervoor contact met ons op, via info@inzicht.nl of bel 071 362 69 64.

Peter van Mil

Directeur Royal van Lent Shipyard BV

Wij zijn als Royal Van Lent gestart met een bedrijfsbreed cultuurverandertraject. Uit de diverse aanbiedingen hebben wij uiteindelijk onze keuze gemaakt voor Inzicht. Het gehele maatwerktraject zoals opgezet door Inzicht is uiteindelijk op een zeer professionele manier verwoord naar alle medewerkers van onze organisatie. De kwaliteit en vakmanschap staan bij ons hoog in het vaandel en met het traject van Inzicht hebben we daar open... Lees verder »

Gert de Jong

Zorgmanager Psychogeriatrie

Daar waar anderen zich afvragen hoe een cultuur verander traject in gang gezet kan worden, weten medewerkers van Inzicht dat dit vanuit de medewerker/ persoon zelf plaats vindt. Door een weldoordachte en grootschalige aanpak die zich richt op die individuele medewerker, worden medewerkers in hun kracht gezet. Door vanuit deze grootschaligheid alle schakels te bedienen ontstaat er een kleinschaligheid waarin medewerkers zich gehoord en gezien... Lees verder »

Daphne Kunst

Programmamanager directieprogramma HRD/organisatie-ontwikkeling

Vanuit de gemeente Schiedam heb ik met Inzicht samengewerkt in twee interne opleidingstrajecten voor medewerkers en managers. In beide trajecten heb ik de docenten, Jasper en Desirée, en de trainingen ervaren als zeer effectief. Zij weten op korte termijn snel de vinger te leggen op knelpunten binnen samenwerking en communicatie. Het is hun duidelijke meerwaarde om deze knelpunten door te vertalen naar persoonlijke ontwikkelpunten van... Lees verder »

Rob de Boer

Salesmanager

In januari zijn we met Garfield Aluminium een trainingstraject aangegaan bij Inzicht. Doel van dit traject was de organisatie naar een hoger niveau te tillen, werknemers onderling beter met elkaar te laten communiceren en de organisatie professioneler te doen functioneren. Was dit nodig? De organisatie bestaat immers al langer dan 40 jaar en we doen het best goed. Het is bijzonder te ervaren dat door op een andere manier met elkaar te... Lees verder »

Ronald Ultee

Accountmanager Evenementen

Tijdens de training heb ik ervaren, dat juist de persoonlijke ontwikkeling van belang is om professioneel te kunnen handelen. Meer inzicht krijgen in jezelf en anderen, om daar vervolgens bewust(er) mee om te (leren) gaan, is de winst die ik behaald heb. Wat mij in deze training aansprak was vooral de prima balans tussen theorie en de praktijk. Door de theorie in praktijksituaties te oefenen met mede cursisten wordt de theorie en de gedachte... Lees verder »

Philip Hess

Medeoprichter senz° umbrellas bv

Inzicht heeft meerdere maatwerktrajecten geïmplementeerd binnen ons bedrijf senz° umbrellas, altijd gericht op communicatie en persoonlijke ontwikkeling. Twee keer per jaar doen wij met het hele bedrijf een communicatietraining, die een enorme impact heeft op de organisatie. Door de maatwerktrajecten hebben we binnen senz° een bijzonder open cultuur weten te creëren waar het veilig is om je kwetsbaar op te stellen en elkaar... Lees verder »

Adri de Bruijne

Teamleider Ontwerp, Bouw & Test

Eneco heeft, met als doel zorg voor een structurele gedragsverandering gebaseerd op de Eneco kernwaarden Betrokken, Uitgesproken en Daadkrachtig, een cultuurprogramma ingezet. Onderdeel van dit programma was de maatwerktraining Coachend leiderschap van Inzicht. Naast de onderwerpen die aansluiten op de kernwaarden is gekeken naar de individuele behoefte gebaseerd op intakegesprekken en een nulmeting aan de hand van een 360 graden feedback. Dit... Lees verder »

Ellen Wolthuis

Participatiecoach

Als participatiecoach van de gemeente Schiedam heb ik mijzelf opgegeven voor de training Persoonlijke Ontwikkeling en Professionaliteit op de werkvloer. Ik heb deze training ervaren als confronterend, intensief en soms verwarrend. Het heeft mij veel stof gegeven tot nadenken. Het mooie van deze training is voor mij dat ik er nog dagelijks mee bezig ben en steeds meer effect hiervan zie in mijn handelen als professional, maar ook privé. Ik... Lees verder »

Linda ten Dam

Manager P&O

Inzicht heeft voor onze organisatie een maatwerktraject ontwikkeld voor de implementatie van competentiemanagement. Dit traject bestond uit het beschrijven van competentiemanagement in de vorm van een competentiewoordenboek, maar veel belangrijker nog de implementatie hiervan binnen Het NIC en daarmee het sturen op verandering van houding en gedrag van zowel management als medewerkers. Inzicht heeft zich vooral met betrekking tot de... Lees verder »

Barry Velders

Hoofd Productie

Binnen het managementteam van de afdeling productie verliep de onderlinge samenwerking niet goed. Er was sprake van onuitgesproken spanningen, zowel onder elkaar als naar mijzelf als manager. Wij wilden dit echt veranderen. Duidelijk was ons ook dat dit niet zonder hulp zou kunnen. Bureau Inzicht, in de persoon van Jasper Vreugdenhil, hadden we bereid gevonden dit proces te begeleiden. Jasper zijn manier van werken bleek direct en confronterend.... Lees verder »

Gert-Jan Haasnoot

Assistent Manager

Vakmanschap en passie zitten ontegenzeggelijk in de organisatie van Royal van Lent verweven en iedereen is trots op het uiteindelijke resultaat. Inzicht liet ons in de spiegel kijken en combineerde coaching en training op een zo transparant mogelijke wijze waarbij opviel dat het gehele team van Inzicht exact dezelfde visie uitdraagt en moeilijke vraagstukken op alle lagen in de organisatie zeker niet geschuwd werden. Op kundige wijze ... Lees verder »

Jacqueline Visser

Zorgmanager

Ik heb als zorgmanager samen met mijn team een cultuur verandertraject doorlopen met behulp, begeleiding en scholing van Inzicht. Door het intensieve programma van Inzicht is een ieder bewust geworden van haar eigen verantwoordelijkheid, ontwikkelpunten, kwaliteiten en hoe hier mee om te gaan op de werkvloer. Door de duidelijkheid en directe sturing hebben we in een korte tijd veel verandering kunnen neerzetten en hierdoor de kwaliteit... Lees verder »

Hilda Stergakis

Locatiemanager Woonzorgcentrum

De training van Inzicht was perfect toegesneden op de ontwikkelfase van ons team en de specifieke trainingsvraag. De trainers hebben een prettige "prikkelende" stijl van coachen, waardoor we als individu en als team gestimuleerd en uitgedaagd werden om uit onze comfortzone te stappen. De training van Inzicht heeft bijgedragen aan het realiseren van de organisatiedoelstellingen op het gebied van: inzicht en groei in het eigen... Lees verder »

Eric van Hall

Eigenaar Mediaweb

Jasper heeft voor Mediaweb een maatwerk teamcoaching verzorgd van 5 dagdelen en een afrondingsgesprek met de directie. De coaching van Jasper was een grote steun in de rug tijdens ons veranderproces van een vakgericht 'vriendenclubje' naar een professionele, doel- en klantgerichte serviceorganisatie. De communicatie en samenwerking tussen de teamleden is sterk verbeterd. De inzichten in onze eigen en elkaars competenties en... Lees verder »



Typ bovenstaande code over.