Emotionaliteit versus Professionaliteit op de werkvloer

Alex Schulp

Yvon Harreman

Jaap de Knegt

Roderick Timmermans

Wendy Westerveld

In het kort:

  • Een driedaagse professionaliteitstraining die verder gaat dan klantgerichtheid.
  • Inzicht in gedragspatronen, drijfveren, interventies en groepsdynamica binnen een team.
  • Gemiddeld evaluatie cijfer: 8,7
  • Geschikt voor ieder team, op elk niveau binnen elke organisatie.


Een emotionele reactie is altijd een signaal van een behoefte

In de afgelopen jaren is gebleken dat veel van onze klanten behoefte hebben aan een professionaliteitstraining die verder gaat dan het standaard pakket. Wat maakt nu dat medewerkers op de werkvloer emotioneel reageren daar waar het juist van kwaliteit getuigt om professioneel en klantgericht te handelen? Irritaties, praten óver in plaats van mét collega's, boos worden of afspraken niet nakomen zijn een aantal sprekende voorbeelden die iedereen wel herkent echter waarvoor je niet wordt ingehuurd als professional. Wij hebben een unieke training ontwikkeld die een team of organisatie inzicht geeft in gedrag, drijfveren, mogelijkheden om te veranderen in houding en gedrag en het optimaal inzetten van een professionele grondhouding.

Willen jullie als team of als organisatie:

  • meer professionaliteit in de samenwerking creëren;
  • begrijpen wat maakt dat iemand emotioneel reageert en hoe je dit positief kunt beïnvloeden;
  • onbewuste gedragspatronen sneller leren herkennen en hier op anticiperen;
  • effectiever kunnen omgaan met weerstand in het team of bij klanten;
  • beter kunnen luisteren en communiceren;
  • effectieve en geweldloze communicatie toepassen in de samenwerking;
  • storingen eerder leren herkennen en deze kunnen oplossen.

Dan is deze training iets voor jullie!
In deze unieke training ga jij met jouw team of organisatie aan de slag met het krijgen van inzicht in de verschillende systemen van de mens en het effectiever leren omgaan met weerstand in jezelf en bij anderen. Ook leren jullie de groepsdynamica op de werkvloer te beïnvloeden, interventies te plegen op storingen, emotionaliteit te scheiden van professionaliteit en pro-actiever keuzes te maken. Naast de nodige persoonlijke bewustwording en inzichten gaan jullie ook aan de slag met diverse effectieve communicatie-, beïnvloedings- en coachtechnieken.

Het effect van deze training is dat deelnemers hun weerbaarheid vergroten en in staat zijn om professionaliteit boven emotionaliteit te plaatsen. Ze maken omstandigheden minder persoonlijk, maken effectiever verbinding met klanten en hun werkomgeving en zijn beter in staat om een gewenste conflicthantering en samenwerking vanuit een proactieve, professionele houding in te zetten. Daarnaast groeit het besef bij de deelnemers dat ze altijd een keuze hebben met betrekking tot hun eigen houding en gedrag en welke mogelijkheden binnen hun cirkel van invloed liggen. Ook nemen zij meer verantwoordelijkheid voor de eigen mate van zelfsturing en zelfmanagement.

Deze training kent een hoge waardering van onze klanten en wordt regelmatig ingezet ter ondersteuning van reorganisaties, cultuurverandertrajecten en naar aanleiding van ontwikkeltrajecten van het managementteam.

De trainingsdagen kunnen zowel incompany als op één van onze locaties plaatsvinden. Graag geven we je specifieke informatie.
Neem hiervoor contact met ons op, via info@inzicht.nl of bel 071 362 69 64.

Philip Hess

Medeoprichter senz° umbrellas bv

Inzicht heeft meerdere maatwerktrajecten geïmplementeerd binnen ons bedrijf senz° umbrellas, altijd gericht op communicatie en persoonlijke ontwikkeling. Twee keer per jaar doen wij met het hele bedrijf een communicatietraining, die een enorme impact heeft op de organisatie. Door de maatwerktrajecten hebben we binnen senz° een bijzonder open cultuur weten te creëren waar het veilig is om je kwetsbaar op te stellen en elkaar... Lees verder »

Gert de Jong

Zorgmanager Psychogeriatrie

Daar waar anderen zich afvragen hoe een cultuur verander traject in gang gezet kan worden, weten medewerkers van Inzicht dat dit vanuit de medewerker/ persoon zelf plaats vindt. Door een weldoordachte en grootschalige aanpak die zich richt op die individuele medewerker, worden medewerkers in hun kracht gezet. Door vanuit deze grootschaligheid alle schakels te bedienen ontstaat er een kleinschaligheid waarin medewerkers zich gehoord en gezien... Lees verder »

Anita de Gier

Directeur Daltonschool Klaverweide

Je team op een hoger niveau tillen is een wens van iedere leidinggevende. Inzicht heeft ons onderwijsteam zo weten te trainen en coachen waardoor we als team op een hoger niveau zijn komen te staan. De inzichten in onze interne manier van communiceren werd helder, de reacties en interacties die daar uit voort vloeiden werden als positief ervaren. Hoe je zelf in het leven staat is bepalend in de communicatie naar de ander. Een heel belangrijk... Lees verder »

Gert-Jan Haasnoot

Assistent Manager

Vakmanschap en passie zitten ontegenzeggelijk in de organisatie van Royal van Lent verweven en iedereen is trots op het uiteindelijke resultaat. Inzicht liet ons in de spiegel kijken en combineerde coaching en training op een zo transparant mogelijke wijze waarbij opviel dat het gehele team van Inzicht exact dezelfde visie uitdraagt en moeilijke vraagstukken op alle lagen in de organisatie zeker niet geschuwd werden. Op kundige wijze ... Lees verder »

Frank-Jos Ars

Hoofd stafafdeling Onderwijs & Kwaliteit

Het scholingstraject heeft mij meer inzicht gegeven in wie ik ben en waar ik voor sta. Dit inzicht heeft bijgedragen aan een bewuster omgaan met o.a. grondhouding, weerstanden, pro-activiteit, geweldloos communiceren en het geven van feedback. Ja deze scholing was én is voor mij nog steeds van grote meerwaarde! Door de training “grondhouding en communicatie op de werkvloer” met daarbij teamcoaching heeft er werkelijk een... Lees verder »

Jacqueline Visser

Zorgmanager

Ik heb als zorgmanager samen met mijn team een cultuur verandertraject doorlopen met behulp, begeleiding en scholing van Inzicht. Door het intensieve programma van Inzicht is een ieder bewust geworden van haar eigen verantwoordelijkheid, ontwikkelpunten, kwaliteiten en hoe hier mee om te gaan op de werkvloer. Door de duidelijkheid en directe sturing hebben we in een korte tijd veel verandering kunnen neerzetten en hierdoor de kwaliteit... Lees verder »

Daphne Kunst

Programmamanager directieprogramma HRD/organisatie-ontwikkeling

Vanuit de gemeente Schiedam heb ik met Inzicht samengewerkt in twee interne opleidingstrajecten voor medewerkers en managers. In beide trajecten heb ik de docenten, Jasper en Desirée, en de trainingen ervaren als zeer effectief. Zij weten op korte termijn snel de vinger te leggen op knelpunten binnen samenwerking en communicatie. Het is hun duidelijke meerwaarde om deze knelpunten door te vertalen naar persoonlijke ontwikkelpunten van... Lees verder »

Gerard Kool

co-founder and CFO of senzº umbrellas

Jaren geleden kreeg ik voor het eerst een bril; er ging een wereld voor me open! Plotseling zag ik dingen die ik, zonder het te beseffen, nog nooit of al jaren niet gezien had. Inzicht heeft op onze organisatie een vergelijkbaar effect gehad. Plotseling werd voor mij en vele collega’s inzichtelijk hoe we als collega’s met elkaar omgaan, welke grondhouding we hebben en wat ons uniek maakt. Maar ook zaken die we als groep, of... Lees verder »

Louis van Dalen

Senior Servicedesk medewerker

Tijdens de training heb ik ervaren dat goed communiceren niet altijd even gemakkelijk is. De middelen die mij hiervoor geboden zijn tijdens deze cursus heb ik optimaal benut. Het leren niet bang te zijn om de confrontatie aan te gaan en het nee durven zeggen zijn belangrijke punten waar ik veel aan heb gehad in mijn functie. Ook jezelf kritisch bekijken is hier van belang. Je zult merken dat je ook karaktereigenschappen van je zelf tegen komt... Lees verder »

Agata Szmidt-van Krieken

Senior participatiecoach

"Denken zonder ervaring is leeg, maar ervaring zonder denken is blind" (Immanuel Kant) De training is een indrukwekkende ervaring waar ik bewust verplicht ben gesteld om vanuit diverse invalshoeken te denken. Ik vergelijk het met een cadeau. Zoals de meeste mensen in het leven ervaren kunnen cadeaus diverse emoties oproepen. Lach, twijfel, agitatie, blijheid, tranen, opheldering, vrijheid... ik heb al deze emoties binnen deze... Lees verder »

Barry Velders

Hoofd Productie

Binnen het managementteam van de afdeling productie verliep de onderlinge samenwerking niet goed. Er was sprake van onuitgesproken spanningen, zowel onder elkaar als naar mijzelf als manager. Wij wilden dit echt veranderen. Duidelijk was ons ook dat dit niet zonder hulp zou kunnen. Bureau Inzicht, in de persoon van Jasper Vreugdenhil, hadden we bereid gevonden dit proces te begeleiden. Jasper zijn manier van werken bleek direct en confronterend.... Lees verder »

Linda ten Dam

Manager P&O

Inzicht heeft voor onze organisatie een maatwerktraject ontwikkeld voor de implementatie van competentiemanagement. Dit traject bestond uit het beschrijven van competentiemanagement in de vorm van een competentiewoordenboek, maar veel belangrijker nog de implementatie hiervan binnen Het NIC en daarmee het sturen op verandering van houding en gedrag van zowel management als medewerkers. Inzicht heeft zich vooral met betrekking tot de... Lees verder »

Leon van IJzerloo

Directeur

Begin 2015 zijn wij bij Garfield Aluminium een traject gestart om de wijze van samenwerking en de communicatie op de werkvloer te verbeteren. Na enkele intake gesprekken heeft Inzicht voor ons een maatwerktraject opgesteld waaronder de training 'Emotionaliteit versus Professionaliteit' op de werkvloer, managementteam ontwikkeling, teamcoaching en coaching on the job. Vanaf de eerste minuut heeft Jasper ons weten te raken. We zijn op... Lees verder »

Mark Edelbroek

Manager IT Oxxio

Jasper en Desiree voelden direct vanaf de intake intuïtief al heel goed aan wat een ieder bezighoudt en waar men eventueel blokkeert. In de groepstrainingen creëerden ze een sfeer waarin de groep zich vanaf het eerste begin uitgenodigd voelde om veel met elkaar te delen. Dit was soms erg confronterend maar wel de basis om te groeien. Gedurende de sessies ontstonden er veel nieuwe inzichten waaraan gewerkt kon worden, een bijzondere... Lees verder »



Typ bovenstaande code over.